Мої уроки


         Інтегрований урок з позакласного читання, української мови та образотворчого мистецтва.
Мета: продовжувати ознайомлення учнів із традиційними українськими святами, з писанками як видом народного мистецтва; узагальнити та систематизувати знання дітей про Великодні свята; удосконалювати вміння визначати тему та мету твору, навички виразного емоційного читання віршованих творів; закріпити знання учнів про прислівник як частину мови; формувати вміння розпізнавати прислівник серед інших частин мови; розвивати пізнавальний інтерес, творчі здібності, естетичний смак, уяву, фантазію; виховувати любов і пошану до народних традицій і звичаїв, культуру праці, почуття захоплення красою створених власноруч листівок-витинанок; уміння працювати в парах, індивідуально.
Обладнання: ілюстрації (великодні листівки, малюнки писанок, фотокартки до свята Великдень); атрибути (українські вишиті рушники, випечена паска, писанки, дряпанки, крашанки, кошик, вірші на окремих аркушах, шаблони витинанок, кольоровий папір, клей, ножиці, щіточки для клею, серветки, музичний супровід.
Тип уроку: поглиблення і закріплення знань, формування практичних умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний  момент
          - Доброго дня! Сьогодні до нас завітали гості. Тож давайте їх привітаємо.
Добрий день!
У добрий час, радо ми вітаєм вас.
Здоров’я, щастя, радості вам бажаємо.
Урок незвичайний розпочинаємо.
ІІ. Створення емоційного настрою
Закінчилася перерва. Налаштуємось на урок:
 

Учитель:
«Ви – найкращі»
«Ви – активні»
«Ви – розумні»
«Ви – винахідливі»
«Я люблю вас»

Учні:
«Ми – найкращі»
«Ми – активні»
«Ми – розумні»
«Ми – винахідливі»
«Ми – любимо Вас»



ІІІ. Повідомлення теми завдань уроку

Вправа «Передбачення»

          – Прочитайте тему уроку. Про що саме йтиметься на нашому уроці?

        Так, ми говоритимемо про свято Великдень, дізнаємося багато цікавого, а також повторимо «Прислівник» і виготовимо Великодню листівку, мандруючи Великодньою Країною.

         Вправа «Очікування». «Мікрофон»

         – Я хочу, щоб урок наш був продуктивним.

         – А яким ви хочете бачити наш урок?

         (Цікавим, повчальним, казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим, творчим).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Асоціативний кущ»

         – З чим ви асоціюєте слово «Великдень»

- Тож розпочинаймо нашу мандрівку по Великодній Країні.

          – З’ясуймо значення цих слів. (Підготовлені діти зачитують значення слів.)

 Перша зупинка  Великдень.

          (Текст надрукований у довіднику.)

          – Навесні, коли природа пробуджується від зимового сну і земля починає одягатися у барвисте вбрання, люди святкують одне з найбільших і найгарніших християнських свят – День Воскресіння Ісуса Христа – Великдень, тобто «Великий день». В Україні його святкують з Х століття. Дата відзначення свята міняється кожного року (не раніше 4 квітня й не пізніше 8 травня).

          На Великдень, у неділю вранці після церковної служби, люди вітаються одне з одним такими словами: «Христос воскрес!» А відповідають на це: «Воістину Воскрес!» По-іншому в народі називається це свято – Пасха.

(В довіднику текст).

«Паска» – (слайд 1)

          – Майже по всій Україні Великодній хліб називають «паскою».

          Випікають паски з найкращих сортів пшеничного борошна. Кожна господиня має свій спосіб приготування паски, що робить її неповторною.

          Раніше перед тим, як випікати паску, господиня білила й прибирала хату. Сама вона чистенько вбиралася, одягала білу сорочку. З чистими і світлими думками, з веселим настроєм вона замішувала паску. Спекти добру паску – це найважливіша подія на Великдень, адже з того, якою вона спечеться, робили висновок про долю всієї сім’ї.

          В Україні з давніх-давен шанували хліб та вироби з нього. І на великоднє свято існує звичай випікати смачний здобний хліб, названий паскою.

          – Символами Великодня є великодні яйця:

        писанки

        крашанки

        дряпанки

        крапанки.

Робота в парах «Гра Великоднє яйце».

       – Кожна пара одержує окремі картки з описом техніки виготовлення великодніх яєць, їх назвами та зображеннями. Потрібно підібрати правильну назву, малюнок до опису і техніку виготовлення.





Хвилинка - цікавинка

       – Наші земляки мандрували далекими світами, і скрізь, де побували українці, прижилася писанка. В Канаді їй навіть спорудили пам’ятник заввишки 10 метрів. Гігантська писанка в місті Альберті стала символом українців цієї країни. Вона весь час крутиться (слайд).

       – На Прикарпатті у місті Коломиї з нагоди 2000 років від дня народження Ісуса Христа споруджено музей «Писанка» у вигляді великоднього яйця заввишки 13 метрів. Тут експонується близько 6-ти тисяч писанок з різних куточків України та світу (слайд).

Фізкультхвилинка

       – Давайте погаюємо. (Взявшись за руки діти виконують гаївку).

Зупинка «Літературна»

       У кожного з вас є аркуш з віршами. Зараз ми ознайомимося з ними.

** Опрацювання вірша В.Федоренко «Розлилося сонечко весною»

Розлилося сонечко весною

Золотою фарбою ясною.

Небо кинуло на землю блакить,

А бузок — духмяність суцвіть.

Тії барви весняні я змішала,

На Великдень писанку змалювала.

Вийшло справді дуже красиве

Великоднє барвистеє диво!



- Читання вголос (1-2 учні)

- Чи є незрозумілі вам слова? Як ви розумієте слово «барвистеє»? (Відповіді дітей).

- Хто є героєм  цього вірша? Звідки довідались? Зачитати (дівчинка)

- Які слова римуються? Зачитати.

- Як ви розумієте ці рядочки:

Небо кинуло на землю блакить,

А бузок – духмяність суцвіть?

- У якому значенні їх вжито? (в переносному)

- Зачитати ще рядочки вжиті в переносному значенні

- Що відчувала дівчинка, малюючи писанку? (Відповіді дітей).

- З якою метою автор написав цього вірша? (Відповіді дітей).

- Яка його тема? (Відповіді дітей).

** Опрацювання вірша «Великодні писанки» В.Федоренко

ВЕЛИКОДНІ ПИСАНКИ

Великодні писанки — справжнє диво:

Все так чітко, правильно і красиво.

На них диво-лебеді випливають

І квітки чарівнії розквітають.

Кожна наша писанка — то перлина,

Бо старалась-малювала кожная дитина.

Всі писанки-мальовано барвисті,

Як дівчата-красуні в намисті.



- Виразне читання вчителем

- Як називає автор писанки у вірші? (диво)

- Як автор описує писанки? (диво-лебеді, квітки)

- Самостійне читання вірша учнями

- З чим і з ким порівнює автор у вірші писанки? (перлина, дівчата-красуні)

Наступна зупинка «Мовна»

** Стратегія «Кубування»

– Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання наші перевіряє.

(показ «Кубика»).

– Він просить знайти і зачитати слова. А які? Дізнаєтесь, коли розшифруєте слово.

Гра «Дешифрувальник»

20, 21, 14, 22, 16, 3, 18. 3, 15.

                (Прислівник).

– Прислівники чітко, правильно, красиво.( вірш В.Федоренка «Великодні писанки».

– Відкрийте зошити (для економії часу число і класна робота ми записали).

– Позначте свій настрій на уроці на полях зошита (малюють смайлики настрою:                                       )

Запишіть тему: «Прислівник». І випишіть прислівник: чітко, правильно, красиво.

– Зачитайте прикметники (справжнє, чарівнії, барвисті).

– Утворіть прислівники (По-справжньому, чарівно барвисто).

– Щоб помилок не допускати, треба правила добре знати.

– Як ви їх знаєте, покажете, «Кубику, кружляючи на «Каруселі».

Гра «Карусель» (показ слайда).

(Діти – 5 чоловік стають в зовнішнє коло, а 5 чоловік – у внутрішнє: обличчям один до одного, одні ставлять питання по темі: «Прислівник». а інші відповідають по черзі).

– Молодці, добре знаєте правила.

– Наступне завдання:

– В народі кажуть «Красиво писати – красу творити».

– Зошит свій поправте

– І під нахилом тримайте

– Не нахиляйтесь

– А я подивлюся як ви стараєтесь.

Каліграфічна хвилинка

Ве   ли   кд   ень   Великдень

Великдень – найбільше християнське свято.

Зупинка “Творча»

V. Розгляд зразка вітальної листівки

– На сьогоднішньому уроці ви будете створювати ось таку вітальну листівку до Великодня. На попередніх уроках ви підготували витинанки, а зараз створіть композицію.

VІ. Самостійна робота.

VІІ. Презентація витинанок

– Витинанка – це давній і дуже цікавий вид мистецтва, що полягає у вирізуванні з паперу ножицями чи ножем різних візерунків, силуетів.

Підсумок уроку

          – На Великдень ви підете до церкви. А знаєте, що треба класти до Великоднього кошика:

Загадки:

          Із найкращого борошна

          Мене матінка спекла,

          Яєць, масла в мене клала.

          Щоб пишніше виростала.

          В великоднім кошику.

          Погляньте, будь ласка,

          Завжди величаюся і зовуся … (паска).

Ми – символ сонця золотого

Нас святили обов’язково.

Ми кольорові і кругленькі

З нами поводяться гарненько.

Зваріть і розмалюйте вміло,

Бо нас прибрати – велике діло.

Й легко беріть нас за боки

Ми дуже ніжні … (писанки).



          Мій запах так лоскоче ніс,

          Щоб відгадати просто дуже.

          Ваш кошик гордо мене ніс

          І я смакую всім вам друзі.

          Я апетитна і смачненька,

          А звуть мене в народі … (шинка).



Зелений чуб, сорочка білосніжна.

Немов солдат я на сторожі кошика,

Мене скуштуйте, вам не буде смішно.

Але без мене в церкву йти не можна.

Тож, не кажіть: ох, і пекучий він.

Бо я і є отой поважний … (хрін).



          Біляста, розсипчаста.

          На сварку – кажуть часто,

          Але без мене смаку немає у яйці.

          Я маю всюди бути, я помагаю людям.

Мене ви також взяли, чудово, молодці.

Отож, ви клали в кошик свій

Солону та потрібну…(сіль).

- Ось і добігає кінця наша подорож по Великодній Країні.

Рефлексія

 - Чи справдились ваші сподівання?

Гра «Незакінчене речення»

-         На уроці я дізнався…

-         Я навчився…

Оцінювання

-         Оцініть свою роботу на уроці.

Зміст роботи
Оцінювання
Я повторив раніше вивчений матеріал
(1-3 балів)

Я висловлював свої думки (1-3 балів)

Я плідно працював у парі (1-3 балів)

Я зможу зробити висновки (1-3 балів)




-         Як працювали на уроці допоможе нам Прислівник.

П – продуктивно

р – розумною

и – як? старанно

с – славно

л – люб’язно

і – інтелектуально

в – весело

н – наполегливо

и – як? чудово

к – Просто клас!

Дорогі діти! Я вдячна вам з роботу на уроці. Молодці!




Немає коментарів:

Дописати коментар